BFEB-P

Διερεύνηση Συμπεριφορών Φόβου και Ηλεκτρονικού Εκφοβισμού: Μελέτη Περίπτωσης με χρήση Αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης

Χ. Μπερμπέρη1, Χ. Μακρή1, Κ. Χαλκιόπουλος1,3, Ε. Γκιντώνη2, Γ. Αντζουλάτος1,3

 

[Περίληψη]

Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας, είναι η εφαρμογή τεχνικών μάθησης για την αξιολόγηση διάφορων συμπεριφορών φόβου αντικειμένων και καταστάσεων νεαρών ενηλίκων, σε συνάρτηση με συμπεριφορές διαδικτυακής φοβίας που αναπτύσσονται με τη χρήση του διαδικτύου. Για την καταγραφή και αξιολόγηση των διάφορων συμπεριφορών φόβου, χρησιμοποιήθηκε το ελληνικό σταθμισμένο ερωτηματολόγιο διερεύνησης φόβων (Hellenic Fear Survey Schedule-FSS-GR), όπου δημιουργήθηκε η ηλεκτρονική έκδοση και αναρτήθηκε μέσω του διαδικτυακού τόπου https://www.cicos.gr, ενώ η δημοσιοποίηση της ερευνητικής προσπάθειας έγινε με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκε και δεύτερο διαδικτυακό ερωτηματολόγιο το οποίο αφορούσε τη θυματοποίηση και τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, το οποίο επίσης προωθήθηκε μέσω της χρήσης των κοινωνικών δικτύων. Με τη βοήθεια των παραπάνω ερωτηματολογίων, παρουσιάστηκε στο υποκείμενο ένας κατάλογος από αντικείμενα και καταστάσεις, τα οποία εν δυνάμει προκαλούν φοβικές αντιδράσεις (στο πραγματικό και εικονικό περιβάλλον) και στη συνέχεια το υποκείμενο κλήθηκε να αναφέρει το βαθμό στον οποίο τα αντικείμενα ή οι καταστάσεις που περιγράφονταν στα συγκεκριμένα περιβάλλοντα, του προκαλούσαν ή όχι το αίσθημα του φόβου (ηλεκτρονικού ή μη). Στη συνέχεια, έγινε προεπεξεργασία και στάθμιση των δεδομένων, προκειμένου να μετασχηματιστούν σε μορφή κατάλληλη για την εφαρμογή αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης, με χρήση του λογισμικού ανοιχτού κώδικα R, με απώτερο σκοπό την παραγωγή γνώσης, με τη μορφή κανόνων, συστάδων και συσχετίσεων. Τέλος, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση της σημαντικότητας των εξαγομένων κανόνων/γνώσεων τα οποία αποτυπώθηκαν με όσο το δυνατόν πιο κατανοητό και φιλικό τρόπο στον τελικό αποδέκτη.


1Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

3Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

 

[Poster]

[Conference Program SchoolPsych2015]

 


© The Author(s) 2015. Published by 1st School Psychology Conference Proceedings on behalf of Cicos Research Team and the Departments of Business Administration (Technological and Educational Institute of Western Greek), Psychology (University of Crete) and Mathematics (University of Patras).

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted reuse, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Pin It on Pinterest

Share This