P45 – RAVEN

Αξιολόγηση Δείκτη Νοημοσύνης με Μεθόδους Μηχανικής Μάθησης

Ν. Γουλιέλμος1, Ι. Χρόνης1, Σ. Γύλαρη1, Κ. Γιαννόπουλος1, Λ. Κοκολούρης1, Ε. Γκιντώνη2, Κ. Χαλκιόπουλος1,3, Γ. Αντζουλάτος1,3

 

P45_Raven

 

[Περίληψη]

Με την παρούσα ερευνητική εργασία εφαρμόζονται μέθοδοι Μηχανικής Μάθησης και Εξόρυξης Δεδομένων για την αξιολόγηση δείκτη νοημοσύνης. Για την καταγραφή και αξιολόγηση του δείκτη νοημοσύνης χρησιμοποιήθηκε το σταθμισμένο τεστ γενικών ικανοτήτων Raven. Η εκτέλεση του Raven εξαρτάται λιγότερο από μορφωτικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες σε σύγκριση με πολλά άλλα τεστ νοημοσύνης, ενώ μελέτες του τεστ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υποστήριξαν τη διεθνή χρησιμότητά του με βάση τις βρετανικές νόρμες. Σε πρώτο στάδιο δημιουργήθηκε η ηλεκτρονική έκδοση του συγκεκριμένου τεστ μέσω της υπηρεσίας Google Forms και αναρτήθηκε μέσω του διαδικτυακού τόπου https://www.cicos.gr που δημιουργήθηκε γι’ αυτό το σκοπό. Το δείγμα που τελικά επιλέχθηκε εμπεριέχει 99 άτομα. Σε επόμενο στάδιο υλοποιήθηκε η εφαρμογή αλγορίθμων μάθησης μέσω της χρήσης αλγόριθμων Μηχανικής Μάθησης και Εξόρυξης Δεδομένων που περιλαμβάνονται στο λογισμικό πάκέτο ανοιχτού κώδικα Weka. Στη συνέχεια, με την εφαρμογή αλγορίθμων ομαδοποίησης (K-means, K-modes), αλγορίθμων κατηγοριοποίησης (ID3, C4.5) και αλγορίθμων ανάλυσης συσχετίσεων (Apriori) παράχθηκαν κανόνες εξαγωγής συμπερασμάτων. Επιπλέον, καθορίστηκαν οι παράμετροι των αλγορίθμων αυτών, ανάλογα με την περίπτωση εφαρμογής για την αξιολόγηση της σημαντικότητας των εξαγομένων κανόνων/γνώσεων. Σκοπός της εργασίας, είναι η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σχετικά με την επίδοση γενικών ικανοτήτων με βάση το συγκεκριμένο τεστ σε σχέση με την ηλικιακή ομάδα 18-26, σχετίζοντάς την με διάφορες παραμέτρους όπως, τον τόπο καταγωγής και διαμονής, το εκπαιδευτικό υπόβαθρο τόσο των ερωτηθέντων όσο και των συγγενών α’ βαθμού, την επαγγελματική ενασχόληση γονέων κ.α. Τα αποτελέσματα της έρευνας, αποδεικνύουν πως είναι σημαντική η χρήση αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης και Εξόρυξης Δεδομένων για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και αποφάσεων στον τομέα της νευροεπιστήμης.


1Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

3Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

 

[Poster]

[Conference Program Obrela 4]


© The Author(s) 2015. Published by Obrela 4 Conference Proceedings on behalf of Cicos Research Team and the Departments of Business Administration (Technological and Educational Institute of Western Greek), Psychology (University of Crete) and Mathematics (University of Patras).

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted reuse, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Pin It on Pinterest

Share This