P47 – EPQ

Εφαρμογή Τεχνικών Εξόρυξης Γνώσης στην Αξιολόγηση Πτυχών Προσωπικότητας Φοιτητών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δ. Λογγίνου1, Ν. Πιζάνια1, Β. Παπαχριστοφή1, Α. Παρασκευά1, Γ. Φαρμάκη1, Ε. Γκιντώνη2, Κ. Χαλκιόπουλος1,3, Γ. Αντζουλάτος1,3

 

P47_EPQ

 

[Περίληψη]

Στην παρούσα ερευνητική εργασία παρουσιάζεται η αξιολόγηση των δεδομένων που προέκυψαν από την εφαρμογή τεχνικών εξόρυξης γνώσης σε ψυχομετρική κλίμακα προσωπικότητας (Eysenck). Σε πρώτη φάση, τα δεδομένα συλλέχτηκαν από την συμπλήρωση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων που δημιουργήθηκαν μέσω της υπηρεσίας Google Forms και αναρτήθηκε στο διαδικτυακό ιστότοπο https://www.cicos.gr. Η προώθηση του διαδικτυακού τόπου έγινε μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Το δείγμα δεδομένων αποτελείται από ενήλικα άτομα ηλικίας από 18 έως 26 ετών. Η κλίμακα Προσωπικότητας Eysenck σχετίζεται  με την διερεύνηση τεσσάρων διαστάσεων της προσωπικότητας ενός ατόμου: Ψυχωτισμός (P), Νευρωτισμός (N), Εσωστρέφεια-Εξωστρέφεια (Ε) και Ψεύδος (L). Σε επόμενη φάση, επιλέχθηκαν τα δεδομένα προς ανάλυση, με προεπεξεργασία τους ή και μετασχηματισμό, ώστε να έχουν μορφή κατάλληλη για την εφαρμογή των αλγορίθμων εξόρυξης γνώσης. Η ανάλυση έγινε με χρήση του λογισμικού πακέτου ανοιχτού κώδικα Weka, το οποίο περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία αλγόριθμων Μηχανικής Μάθησης και Εξόρυξης Δεδομένων). Επιπλέον, καθορίστηκαν οι παράμετροι των κατάλληλων αλγορίθμων, ανάλογα με την περίπτωση εφαρμογής προκειμένου να παραχθούν κανόνες εξαγωγής συμπερασμάτων. Ολοκληρώνοντας, έγινε αφενός η αξιολόγηση της σημαντικότητας των εξαγομένων κανόνων/γνώσεων και αφετέρου η παρουσίασή τους με όσο το δυνατόν πιο κατανοητό και φιλικό τρόπο στον τελικό αποδέκτη.


1Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

3Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

 

[Poster]

[Conference Program Obrela 4]


© The Author(s) 2015. Published by Obrela 4 Conference Proceedings on behalf of Cicos Research Team and the Departments of Business Administration (Technological and Educational Institute of Western Greek), Psychology (University of Crete) and Mathematics (University of Patras).

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted reuse, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Pin It on Pinterest

Share This