P50 – IDPE

Διερεύνηση Πτυχών της Προσωπικότητας Φοιτητών με Εφαρμογή Αλγορίθμων Συσταδοποίησης

Α. Γαρτζούνη1, Β. Ζαρζούρα1, Μ. Βαμβακά1, Σ. Γκιόκα1, Κ. Θεολόγος1, Α. Σταθακόπουλος1, Ε. Γκιντώνη2, Κ. Χαλκιόπουλος1,3, Γ. Αντζουλάτος1,3

 

P50_IDPE

 

[Περίληψη]

Στην παρούσα ερευνητική εργασία παρουσιάζεται η αξιολόγηση των δεδομένων που προέκυψαν από την εφαρμογή αλγορίθμων Συσταδοποίησης σε διαγνωστικό εργαλείο διερεύνησης διαταραχών προσωπικότητας (IPDE). Τα δεδομένα συλλέχτηκαν από τη συμπλήρωση ενηλίκων ατόμων ηλικίας από 18 έως 28 χρονών, του ερωτηματολογίου διερεύνησης διαταραχών προσωπικότητας, το οποίο έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση των διαταραχών προσωπικότητας σύμφωνα με τα διαγνωστικά ταξινομικά συστήματα DSM-IV και ICD-10. Τα ερωτηματολόγια δημιουργήθηκαν με χρήση της υπηρεσίας Google Forms και αναρτήθηκαν στον διαδικτυακό τόπο https://www.cicos.gr. Ακολούθως, επιλέχθηκαν τα δεδομένα προς ανάλυση με την προσθήκη επιπλέον παραμέτρων όπως το φύλο, η ηλικία, η εκπαίδευση, το επάγγελμα και ο τόπος γέννησης/διαμονής καθώς και μετασχηματισμό τους ώστε να έχουν κατάλληλη μορφή προκειμένου να δοθούν ως είσοδο σε ειδικό λογισμικό Μηχανικής Μάθησης και Εξόρυξης Δεδομένων (Weka) για να παραχθούν πρότυπα και κανόνες εξαγωγής συμπερασμάτων. Με την βοήθεια των αλγορίθμων συσταδοποίησης (k-means, k-modes κτλ), έγινε διαχωρισμός ενός μεγάλου συνόλου αντικειμένων σε ομογενείς συστάδες (clusters) με περισσότερες ομοιότητες των αντικειμένων μεταξύ τους, με βάση ορισμένα προκαθορισμένα κριτήρια.  Συνοψίζοντας, έγινε η αξιολόγηση της σημαντικότητας των εξαγομένων ομογενών ομάδων για την κατάταξη των ατόμων αυτών, που αποτελούν τις συγκεκριμένες ομάδες, σε κατηγορίες προσωπικοτήτων.


1Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

3Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

 

[Poster]

[Conference Program Obrela 4]


© The Author(s) 2015. Published by Obrela 4 Conference Proceedings on behalf of Cicos Research Team and the Departments of Business Administration (Technological and Educational Institute of Western Greek), Psychology (University of Crete) and Mathematics (University of Patras).

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted reuse, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Pin It on Pinterest

Share This