P55 – CES-D

Εφαρμογή Μεθόδων Εξόρυξης Δεδομένων για την Εκτίμηση της Συναισθηματικής Διάθεσης Ενήλικων Ατόμων*

Σ. Καραμανωλάκη1, Ι. Κοσμοπούλου1,  Α. Λάζου1, Δ. Ντούρμα1, Μ. Ρακιπλάρη1, Ε. Γκιντώνη2, Κ. Χαλκιόπουλος1,3, Γ. Αντζουλάτος1,3


*[Βραβείο Καλύτερης Αναρτημένης Ανακοίνωσης]

P55_CES-D

 

[Περίληψη]

Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας, είναι η εφαρμογή μεθόδων Εξόρυξης Δεδομένων για την εκτίμηση της συναισθηματικής διάθεσης ενηλίκων ατόμων ηλικίας από 18 έως 26 χρονών. Η εργασία στηρίχτηκε στην κλίμακα κατάθλιψης CES-D, ενώ για την συλλογή των δεδομένων δημιουργήθηκε η ηλεκτρονική έκδοση της κλίμακας CES-D μέσω της υπηρεσίας Google Forms και αναρτήθηκε μέσω του διαδικτυακού τόπου https://www.cicos.gr. Η προώθηση του διαδικτυακού τόπου έγινε μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Η κλίματα CES-D (Center for Epidemiologic Studies Depression Scale) κατασκευάστηκε το 1970 από τη Lenore Radloff για να μελετήσει την καταθλιπτική συμπτωματολογία. Στόχος της, είναι η διάκριση των υποκειμένων, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν «ομάδα υψηλού κινδύνου» για την εμφάνιση κατάθλιψης εξετάζοντας ποια ήταν η συναισθηματική τους κατάσταση σε ένα προηγούμενο χρονικό διάστημα. Το CES-D εστιάζει δηλαδή στην πρόσφατη καταθλιπτική συμπτωματολογία του υποκειμένου. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της χρήσης ειδικών προγραμμάτων Μηχανικής Μάθησης και Εξόρυξης Δεδομένων που περιέχονται στο λογισμικό πακέτο ανοιχτού κώδικα Weka. Επιπλέον, καθορίστηκαν οι παράμετροι των αλγορίθμων αυτών, ανάλογα με την περίπτωση εφαρμογής, προκειμένου να παραχθούν κανόνες εξαγωγής συμπερασμάτων. Ολοκληρώνοντας, έγινε αφενός η αξιολόγηση της σημαντικότητας των εξαγομένων κανόνων/γνώσεων και αφετέρου η παρουσίασή τους  με όσο το δυνατόν  πιο κατανοητό και φιλικό τρόπο στον τελικό αποδέκτη.


1Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

3Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

 

[Poster]

[Conference Program Obrela 4]


© The Author(s) 2015. Published by Obrela 4 Conference Proceedings on behalf of Cicos Research Team and the Departments of Business Administration (Technological and Educational Institute of Western Greek), Psychology (University of Crete) and Mathematics (University of Patras).

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted reuse, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Pin It on Pinterest

Share This