P53 – SAKAMOTO

Εφαρμογή Μεθόδων Μηχανικής Μάθησης στην Αξιολόγηση της Αυτοσυγκέντρωσης Φοιτητών

Θ. Καλύβας1, Χ. Μητρός1, Γ. Νταλίπι1, Π. Παπαζώης1, Γ. Σισμανίδης1, Α. Φλώρος1, Μ. Χεσαρί1, Ε. Γκιντώνη2, Κ. Χαλκιόπουλος1,3, Γ. Αντζουλάτος1,3

 

P53_SAKAMOTO

 

[Περίληψη]

Στην παρούσα μελέτη εφαρμόζονται τεχνικές Μηχανικής Μάθησης με σκοπό την αξιολόγηση της συγκέντρωσης φοιτητών. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν από την συμπλήρωση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, τα οποία δημιουργήθηκαν με βάση την κλίμακα απορρόφησης και με χρήση της υπηρεσίας Google Forms. Τα ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια αναρτήθηκαν στο διαδικτυακό τόπο https://www.cicos.gr που δημιουργήθηκε για τον σκοπό αυτόν. Το δείγμα αποτελείται από φοιτητές ηλικίας από 18 έως 28 χρονών. Η κλίμακα απορρόφησης κατασκευάστηκε προκειμένου να προσδιοριστεί η αυτοσυγκέντρωση η οποία θεωρείται παράμετρος-κλειδί για την εκδήλωση και διαχείριση της κατάθλιψης. Η κλίμακα απορρόφησης η οποία αξιολογεί 2 υπότυπους απορρόφησης (εσωτερική και εξωτερική) εξετάζει το βαθμό και τη διάρκεια της αυτοσυγκέντρωσης (εσωτερική απορρόφηση) καθώς επίσης τη διαχείριση της εξωτερικής συγκέντρωσης σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο εργασίας. Στη συνέχεια, τα συλλεγόμενα δεδομένα επιλέχθηκαν προς ανάλυση, με σχετικούς μετασχηματισμούς, ώστε να έχουν κατάλληλη μορφή προκειμένου να ικανοποιούν τις απαιτήσεις, για την εφαρμογή των αντίστοιχων αλγορίθμων μηχανικής μάθησης. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό πακέτο ανοιχτού κώδικα Weka, το οποίο περιέχει ποικιλία μεθόδων Μηχανικής Μάθησης και Εξόρυξης Δεδομένων. Επιπλέον, καθορίστηκαν οι παράμετροι των αντίστοιχων αλγορίθμων, ανάλογα με την περίπτωση εφαρμογής προκειμένου να παραχθούν κανόνες εξαγωγής συμπερασμάτων. Ολοκληρώνοντας, πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της σημαντικότητας των εξαγομένων κανόνων/συμπερασμάτων.


1Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

3Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

 

[Poster]

[Conference Program Obrela 4]


© The Author(s) 2015. Published by Obrela 4 Conference Proceedings on behalf of Cicos Research Team and the Departments of Business Administration (Technological and Educational Institute of Western Greek), Psychology (University of Crete) and Mathematics (University of Patras).

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted reuse, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Pin It on Pinterest

Share This