TSES-P

Αποτίμηση της Αυτοαποτελεσματικότητας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με χρήση Μεθόδων Εξόρυξης Δεδομένων

Β.Βερβελέ1, Γ. Γιαννοπούλου2, Ε. Γκιντώνη2, Κ. Χαλκιόπουλος,3,4, Γ. Αντζουλάτος3,4

[Περίληψη]

Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η αποτίμηση της αυτεπάρκειας και της αυτοαποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης με τη βοήθεια μεθόδων υπολογιστικής νοημοσύνης. Η εργασία στηρίχτηκε στην Κλίμακα Αντιλαμβανόμενης Αποτελεσματικότητας Εκπαιδευτικών όπου δημιουργήθηκε η ηλεκτρονική της έκδοση και προωθήθηκε μέσω του διαδικτυακού τόπου https://www.cicos.gr. Η συγκεκριμένη κλίμακα έχει κατασκευαστεί για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών όπως γίνεται αντιληπτή από τους ίδιους. Αποτελείται από 24 θέματα σχετικά με την αξιολόγηση τριών παραγόντων της αποτελεσματικότητας (α) την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών διδασκαλίας – efficacy of instructional strategies, (β) την αποτελεσματικότητα της διοίκησης του τμήματος – efficacy for classroom management, και (γ) την αποτελεσματικότητα της εμπλοκής των μαθητών – efficacy for student engagement. Το δείγμα της παρούσας εργασίας, στοιχειοθετήθηκε από Έλληνες εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε δομές δημόσιες και ιδιωτικές, στην Α/θμια και Β/θμια βαθμίδα Εκπαίδευση, σε περιοχές της περιφέρειας και της πρωτεύουσας. Στη συνέχεια για την ανάλυση των δεδομένων εφαρμόστηκαν μεθοδολογίες από το πεδίο της Μηχανικής Μάθησης και της Εξόρυξης Δεδομένων με σκοπό την παραγωγή “κρυμμένης” γνώσης, η οποία αποτυπώνεται και παρουσιάζεται με μορφή κανόνων, συστάδων και συσχετίσεων. Επιπλέον, καθορίστηκαν οι παράμετροι των αλγορίθμων αυτών, ανάλογα με την περίπτωση εφαρμογής, προκειμένου να παραχθούν κανόνες εξαγωγής συμπερασμάτων. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αναδεικνύουν την αποτύπωση των πεποιθήσεων που έχει ο εκπαιδευτικός για να οργανώνει και να συντονίζει τις δεξιότητες του με απώτερο σκοπό τη λειτουργικότητα και τη συλλογική αποτελεσματικότητα.


1Σχολή Επιστημών Αγωγής , Πανεπιστήμιο Roma TRE, Ιταλία

2Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

3Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

4Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

 

[Poster]

[Conference Program SchoolPsych2015]

 


© The Author(s) 2015. Published by 1st School Psychology Conference Proceedings on behalf of Cicos Research Team and the Departments of Business Administration (Technological and Educational Institute of Western Greek), Psychology (University of Crete) and Mathematics (University of Patras).

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted reuse, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

 

Pin It on Pinterest

Share This